Kamuda kırtasiyecilik nedir?
Yazılı iletişim sisteminin bir sonucu olarak formalitelerin aşırı ve gereksiz bir şekilde artması “okuryazarlık” veya bürokrasi denilen olguya yol açar (Ergun, 1984: 134). Biçim, yöntem ve şekillerin yaratılmasında ortaya çıkan bir olgudur.
Kırtasiyecilik ve bürokrasi ne demek?
Bürokrasi, sözlükte “devlet işlerinin yürütülmesinde yazışmalara ve kırtasiyeciliğe aşırı önem verilmesi” şeklinde tanımlanmaktadır (Ataman, 2001: 92). Bürokrasi, devletin bütün alanlarını etkileyen ve devletin yurttaş gözünde somutlaşmasını sağlayan bir olgudur.
İdare hukuku ilkeleri nelerdir?
İdari hukukun ilkeleri şunlardır: Hukukun üstünlüğü ilkesi. İdari hukukun en önemli ilkelerinden biridir. … Refah devleti ilkesi. … 3. Eşitlik ilkesi. … İdarenin yasallığı ilkesi. … Merkezi yönetim – Ademimerkeziyetçi yönetim ilkesi. … İdarenin bütünlüğü ilkesi.
İkame yetkisi nedir idare hukukunda?
Subsidiarity veya subsidiarity, sorunların en alt düzeydeki en küçük otorite birimi tarafından çözülmesi gerektiğini belirten düzenleyici ilkedir. İngilizce “subsidiarity” kelimesinin Türkçe anlamı “ikincil, destekleyici” olarak yazılabilir.
İdarede kırtasiyecilik nedir?
Üçüncü ve dilimizde en çok kullanılan anlamı ise bürokrasi, yani sorumluluk almamak, sorumluluğu başkalarına yüklemek, işi formalitelere boğmak, kanunun yasaklayıcı kurallarına sığınarak kayıtsız kalmak, işi geciktirmek ve dolambaçlı yollara sapmak[2] anlamına gelmektedir.
Kırtasiyeci örgüt nedir?
“Üstlere yetki devretme eğilimi” veya “kâğıt işlerine boğulma” gibi anlamlar yüklenmiş olsa da Türk Dil Kurumu Sözlüğü’nde şu şekilde tanımlanıyor: 1. Devlet kurumlarında çalışan üst düzey yönetici grubu. 2. Devlet kurumlarına formalite icabı iş yaptırmak ve kırtasiyecilik yapmak suretiyle işlemleri zorlaştırmak.
Kimler bürokrat sayılır?
Bir bürokrat aslında bir memurdur; devletin kamu kurumlarının en üst seviyesindeki en üst düzey yöneticilerdir. Üst düzey hükümet kurumları, kurumlarının her bir birimini yönetmekten sorumlu bürokratları istihdam eder.
Bürokrasi nedir kamu yönetimi?
“Bürokrasi”, “büro” (hükümet daireleri, hükümet işlerinin yürütüldüğü ofisler) ve “cratie” (egemenlik ve “güç”) kelimelerinden oluşan bir terimdir. En genel tanımıyla, hükümet kurumlarının egemenliğini ve gücünü ifade eder1.
Bürokrat diye kime denir?
Bürokrat, bürokrasinin bir üyesidir. Herhangi bir büyüklükteki bir organizasyonun liderliğini oluşturan kişi veya kişilerdir, ancak terim genellikle bir hükümet veya kurumsal kurumdaki birini ifade eder.
İdare hukuku kaça ayrılır?
V. Tüzel kişiler, tabi oldukları hukuki düzenlemelere göre iki gruba ayrılır: Özel hukuk tüzel kişileri ve kamu hukuku tüzel kişileri olarak da adlandırılan kamu hukuku tüzel kişileri.
Tedvin edilmemiş ne demek?
Kanunlaştırılmamış, yani derlenmemiş ve kuralları dağınık bir hukuk dalıdır. İctihad bir hukuk dalıdır.
İdari teşkilata hakim olan temel ilkeler nelerdir?
Anayasamıza göre anayasal ilkeleri şu şekilde sıralayabiliriz: Üniter devlet ilkesi Atatürk milliyetçiliğine bağlı devlet ilkesi Demokratik devlet ilkesi Refah devleti ilkesi.
Bedelsizlik ilkesi nedir?
Ücretsiz sağlama ilkesi: Hiçbir kamu hizmeti ücretsiz değildir, çünkü bir hizmeti ücretsiz sağlamak ile ücretsiz almak arasında fark vardır. Ücretsiz kamu hizmetlerinin vergi mükellefleri tarafından finanse edildiği belirlenmiştir30.
Zımnen red ne demek?
İdari Hukukta Zımni Red Kavramı 2577 sayılı İdari Yargılama Usulü Kanunu, idari başvurular karşısında idarenin sessiz kalmasının “zımni red” olarak nitelendirilen bir idari tedbir olduğunu idari hukuk doktrininde ve Danıştay içtihatlarında ortaya koymaktadır.
Valilik kamu tüzel kişiliği mi?
Yani Türkiye Büyük Millet Meclisi, Yüksek Mahkemeler, Cumhurbaşkanlığı, Başbakanlık, Bakanlıklar, Valilikler ve Kaymakamlıklar’ın kendi tüzel kişiliği yoktur. Bunların hepsi devletin tüzel kişiliği altındadır.
Kirtasiyecilik mesleği nedir?
Kırtasiye mesleği çok geniş bir alanı kapsar. Ofis mobilyaları, daktilolar, zımbalar, makaslar gibi dayanıklı ürünlerin yanı sıra kağıt, zımba teli, yapıştırıcı vb. içerir. Sarf malzemeleri de mevcuttur. Kırtasiye dükkanları genellikle okulların veya işyerlerinin yakınında bulunur.
Kimler bürokrat sayılır?
Bir bürokrat aslında bir memurdur; devletin kamu kurumlarının en üst seviyesindeki en üst düzey yöneticilerdir. Üst düzey hükümet kurumları, kurumlarının her bir birimini yönetmekten sorumlu bürokratları istihdam eder.
Bürokratlar ne yapar?
Bürokratlar modern toplumda çeşitli roller üstlenir, hükümette idari, işlevsel ve yönetici pozisyonları işgal eder. Posta hizmetleri, eğitim ve sağlık hizmetleri ve çeşitli düzenleyici kurumlar gibi merkezi hükümet kurumları için belirlenen politikaların günlük uygulanmasından sorumludurlar.
Bürokratik devlet nedir?
Bürokrasi, bir toplumda aşağıdan yukarıya doğru örgütlenmiş ve yukarıya doğru daralan bir yapıdır. Kişisel olmayan genel kurallara ve çalışma prensiplerine göre işleyen bir dizi sistem ve kuraldır. Resmi olarak amacı idari işlevleri yerine getirmek olsa da, pratikte bazen yorumlar nedeniyle resmi olmayan etkilere maruz kalabilir.